Zašto je dobra popodnevna dremka

Istraživanja pokazuju da 20 minuta popodnevnog sna pruža više odmora od 20 minuta dužeg sna ujutru. Po svemu sudeći naše telo je dizajnirano za ovakav raspored odmaranja, jer većina nas, kako dan odmiče, postaje umornija, što se naročito oseti nakon osam sati od buđenja.

Koliko dugo treba da traje popodnevni san?

Kada spavamo, mi prolazimo kroz različite faze sna, koje zajedno čine jedan njegov ciklus. Ove faze uključuju lagani san, dubok san (za koji se veruje da je faza u kojoj se telo samo oporavlja) i REM faza (rapid-eye-movement sleep), tokom koje se naš um oporavlja.

Mnogi stručnjaci savetuju da kratki popodnevni san treba da traje od 15 do 30 minuta, ne duže od toga, jer sve što je duže nas uvodi u dalje faze sna, iz kojih je teže probuditi se, a da se pritom osećamo sveže i odmorno. Isto tako, duže spavanje tokom dana može negativno da utiče na sposobnost da se uveče osetimo pospano, što opet može da izazove poremećaj daljeg ritma spavanja.

Ipak, ukoliko smo u mogućnosti da u toku dana odvojimo čitav sat za popodnevni san, to svakako treba učiniti, jer su istraživanja pokazala da pun sat spavanja ima mnogo veće prednosti, što se tiče oporavka naših kognitivnih funkcija, od sna koji traje 30 minuta. Ali ključ za osvežavajuži i duži odmor jeste da naučimo koliko dugo nam jedan ciklus sna traje, kako se ne bi probudili usred jedne od njegovih faza. Jer prekidanje jedne od faza u ciklusu sna je ono što nas čini grogi, a ne, kako se uobičajeno misli, buđenje usred faze dubokog sna. I kako bi olakšali sebi, da se ne uspavamo, najbolje je naviti alarm.

Zato ukoliko imamo sat vremena za popodnevni odmor i osećamo da nam je potreban, neka san traje jedan sat. Ukoliko imamo 15 minuta, iskoristićemo tih 15 minuta za kratku dremku. Ukoliko osetimo umor, a imamo samo 5 minuta, što nije dovoljno za spavanje, iskorističemo i tih 5 minuta za odmor. Savet je da se udaljimo na tiho mesto, zatvorimo oči i fokusiramo se na svoje disanje. Vežbe ovog tipa umiruju mozak, koji proizvodi sporije moždane talase, koji su slični onima koji se stvaraju prilikom spavanja. Samim tim ćemo se na ovaj način opustiti, smanjiti nivo stresa, što će nam pomoći da ostatak energije usmerimo na ostale dnevne aktivnosti.

Oznake: , , , , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela