Vreme je za promene

Leto se bliži kraju, a sa njim i uspomene sa odmora na kome ste se bezbrižno odmarali prepuštajući drugima da za vas pripremaju obroke, a vaša jedina ozbiljna briga bila je da ne izgorite na suncu i da deca ne poplave u vodi.

Vratili ste se kući, poslu, vratili ste se rutini. I šta sad? Čekaćete tako još jednu godinu, do sledećeg leta i sledećeg odmora. A zašto da ne uvedete neke promene u vaš život koje će vam doneti novu energiju, svežinu i slobodno vreme?

  1. Smanjite obim obaveza koje ste preuzele na sebe. Ako imate porodicu i decu znaćete dobro o čemu pričamo. Ne morate za sve vi da budete odgovorne. Podelite kućne obaveze sa suprugom, a decu naučite odgovornosti i samostalnosti. Za početak neka spremaju za sobom. Beše jedan dokumentarac u kome su majku troje dece pitali kako uspeva da joj kuća bude tip-top. Odgovor je bio “sve što nađem tamo gde mu nije mesto završi u kanti. Brzo su naučili da sklanjaju za sobom.” Šalu na stranu, razumeli ste poruku. I ne brinite, neće biti smak sveta ako sve ne opeglate, uključujući i donji veš.
  2. Planirajte sve unapred, počevši od spremanja obroka za narednih nedelju dana. Na taj način ćete izbeci glavobolju šta kuvati za sutra. Isto se odnosi na velike nedelje nabavke, raspored čišćenja kuće, dečije obaveze i slično.
  3. Odvojte barem dvadeset minuta dnevno za sebe. Ako mir ne možete da nađete u kući, onda izađite iz nje. Uputite se u laganju šetnju po kraju, ponesite nešto za čitanje i smestite se na obližnju klupu ili naručite kafu u lokalnom kafeu i opušteno posmatrajte svet oko sebe. I sasvim zgodno, zaboravite telefon kod kuće.
  4. Naučite da živite sa tim da sve što radite ne mora da bude savršeno. Savršenstvo je lepo, ali ono košta vremena.
  5. Napravite listu stvari, obaveza, zadataka koje obavljate, a koje vam ne donose sreću, novac niti satisfakciju. Je l’ možete da živite bez njih? Odlično.
  6. Neutrališite, koliko god možete, osobe iz vašeg okruženja koje vam ne prijaju. Nemojte gajiti negativna osećanja prema njima, već budite indiferentni i okrenite se sebi i onima koji vam donose radost.
  7. Pre odlaska u krevet u beležnici isplanirajte obaveze za sutra. Ne zaboravite da ostavite vremena i za sebe.
  8. Spavajte dovoljno. Izbegavajte kafu, jake čajeve i alkohol u večernjim časovima. Isto se odnosi i na svetlo sa ekrana mobilnih telefona, koje remeti prirodni ciklus sna. Pustite svež vazduh u sobu i opustite se uz knjigu ili laganu muziku.

I obavezno nam javite kako vam ide!

Oznake: , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela