Vežbe usmerene pažnje putem fotografije

Tempo savremenog života nameće da često kroz dan protrčimo nesvesni sveta koji nas okružuje. Svakodnevica se svodi na ispunjavanje zadataka, koji nam pune vreme, da bismo sutra to isto činili. Prečesto vreme i pažnju pridajemo rutinskim i beznačajnim stvarima. A za naše celokupno blagostanje je veoma važno da svoje resurse usmerimo, svesno, na ono što nam je bitno i da pažljivo biramo trenutke kojima ćemo se posvetiti, kao i one u kojima ćemo uživati i pamtiti ih.

Ovo je moguće ostvariti kroz mindfulness, odnosno vežbanje stanja usmerene pažnje. Najnovija i sve mnogobrojnija istraživanja značajnih zdravstvenih centara ukazuju da redovnim vežbanjem usmerene pažnje ne samo da se osećaj stresa i anksioznosti smanjuje, već se umanjuje osećaj bola, umiruju naše misli i večno zaposleni um, uspostavlja se bolji odnos sa drugima, lakše se fokusiramo i bivamo otvoreniji za svet oko nas. Tako naše pozitivno psihofižičko zdravlje i zadovoljstvo utiču na bolji kvalitet života.

Center for Healthy Minds Univerziteta Wisconsin-Madison je pokrenuo program u osnovnim školama, gde učenici uz pomoć fotografije vežbaju usmerenu pažnju. Ideja ovog programa jeste da deca nauče da uspore i zaustave se u svojim aktivnostima, kako bi obratili pažnju na ono što ih okružuje i kako bi se povezali sa trenutkom koji se odvija. Tokom ovog programa učenici uče da primećuju i cene vizuelne elemente u svom okruženju, boje, linije, oblike, teksture, svetlost i senku. Takođe uče da posmatraju svet svojim očima kao da su one objektiv, a zatim biraju da fotografišu ono što im je privuklo pažnju, što ih je zainteresovalo i u čemu su videli neko značenje i emociju. Fotografija jeste spona sa jednim određenim trenutkom u vremenu, zauvek uhvaćenog u objektivu aparata. Cilj projekta jeste da se deca nauče da uspore i budu prisutna u trenutku.

I vi sami možete probati ovu vežbu — obratite pažnju na ono što vidite sa prozora vaše sobe ili na putu ka poslu podignite glavu i primetite boju neba i zabeležite taj momenat. Koliko je mindfulness kao tehnika korisna pokazuje i sledeća vežba, koja je prvi put sprovedena kao pilot studija. Potrebno je da napravite devet do dvanaest fotografija na kojima ćete predstaviti sve što vam najviše znači u životu. Fotografije će na ovaj način biti konkretni i opipljiv podsetnik na ono što za vas ima najveću vrednost. Zatim svaku fotografiju pažljivo analizirajte, kako biste otkrili ili se podsetili zašto vam je to što je na njoj toliko značajno. Pokazalo se da ova vežba izuzetno inspiriše, motiviše i pomaže da se fokusiramo i biramo životne ciljeve koju nam daju smisao. Mindfulness vežbe putem fotografije možete raditi uvek i svuda, uz pomoć svog telefona. Samo se zaustavite i pogledajte oko sebe široko otvorenih očiju.

 

Oznake: , , , , , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela