Saveti za prijatno putovanje 

Vreme praznika je obično i vreme kada se putuje, bilo na kraće ili duže destinacije, kolima, avionom ili autobusom. Putovanje zna da bude zanimljivo, ali i zamorno, a neretko se dešava da se neplanirano produži zbog kašnjenja letova, gužve u saobraćaju ili na graničnim prelazima. Zato smo za vas pripremili listu saveta, koji će vam pomoći da vam put prođe lakše i sa manje stresa, uz više uživanja, kao dobar početak za još bolji odmor.

1. Ponesite sa sobom neseser u koji ćete spakovati sledeće stvarčice:

analgetik protiv bolova, sredstvo za smanjenje želudačne kiseline, sredstvo protiv putničke mučnine, kapi za oči, balzam za usne, univerzalne vlažne maramice – koje možete da koristite kako za dezinfekciju ruku tako i površina, papirne maramice, zvakaće gume sa ukusom mente bez sećera – za osveženje daha, kao i protiv pritiska u ušima, olovku, vlažne maramice za lice, osvežavajuću masku za lice, čepove za uši, bočicu ili sprej sa opuštajućim eteričnim uljem.

Ovaj neseser obavezno spakujte u ručni prtljag, ili još bolje u malu ručnu torbu, koju možete tokom puta držati ispod sedišta kako bi vam uvek bila na dohvat ruke i kako ne biste često ustajali i uznemiravali druge putnike. Najbolje je da nakon što završite sa korišćenjem stvari vratite u torbu. Izbegajvate da ih odlažete u mrežicu na sedištu ispred vas, jer su velike verovatnoće da ćete tako predmet zaboraviti. U ručnu torbu možete još spakovati slušalice, svesku ili planer, knjigu ili časopis, termos sa toplom vodom ili čajem – prazan, ukoliko putujete avionom, dodatne čarape ili one sa kompresivnim dejstvom.

Čim sednete u vozilo iskoristite priliku da dobro prebrišete maramicama za dezinfikovanje rukohvate na svom sedištu, a u avionu i tacnu na sedištu ispred vas, jer su ove povšine izuzetno nečiste i bogate mikrobima.

2. Utoplite se

Važno je da vam tokom putovanja bude toplo. Ukoliko vam nad glavom duva ventilacija, naročito u avionu, slobodno stavite kapu i obmotajte šalom vrat. Ukoliko ste se oslobodili stega cipela navucite dodatne čarape, kako bi vam noge bile tople. I nikako ne šetajte, naročito po avionu u čarapama, ne želite da znate čega sve ima po podovima.

3. Obogatite putovanje okrepljujućom masažom

Višesatno sedenje zna da bude teško i neprijatno, pa posle izvesnog vremena počinjete da osećate ukočenost i nervnozno se vrpoljite. Zato iskoristite ovo vreme za masažu. Nabavite malu i čvrstu loptu, može i loptica za tenis, koju ćete staviti između sedišta i leđa, pa pritiskom i pokretima leđa gore opuštajte njihove mišiće. Isto tako uz blagi pritisak lopticom prelazite duž svojih ruku, nogu, ramena, svuda gde osećate ukočenost i bol. Lopticu možete čvrsto postaviti ispod svog stopala, pa je stopalom pomerajte levo desno. Ovo je jednostavan, praktičan i opuštajući način kako da opustite ukočene mišiće, umanjite bol i pokrenete uspavanu cirkulaciju.

4. Obavezno se krećite

Ukoliko ste na dužem letu, obavezno više puta tokom leta ustanite, prošetajte malo, istegnite se u delu aviona gde ćete biti od najmanje smetnje i obavezno tokom sedenja radite vežbe nogama, kako bi smanjili rizik od venske tromboze. Isto tako možete da nosite i kompresivne čarapekoje će smanjiti otok vaših nogu i pomoći vensku cirkulaciju. Venska tromboza je poznata i kao sindrom ekonomske klase, zbog malog prostora za kretanje, koji putnici imaju, a može da se javi kao posledica dugih letova.  

U autobusu i kolima kretanje neće biti moguće, ali zato iskoristite pauze koje pravite, da se protegnete, protresete noge, probudite uspavane i utrnule udove i pokrenete cirkulaciju

5. Odmarajte se

Dok putovanje kolima obično prođe u prijatnom ćaskanju sa porodicom ili prijateljima, u autobusu ili avionu ste često okruženi onima koje ne poznajete. Zato je dobro ovo vreme posvetiti sebi i svom odmoru. Uvek možete da slušate neku opuštajuću muziku, naravno da njena jačina ne smeta osobi do vas, a možete da gledate i film. Nemojte preterivati sa gledanjem u ekran, jer tako dodatno naprežete već suve oči. Tama je znak našem organizmu da je vreme za spavanje, a vizuelni, svetlosni i zvučni stimulusi samo angažuju vaš mozak, što će učiniti da se dodatno umorno osećati kada stignete na destinaciju. Zato je najbolje da malo i odspavate, jer san je najbolji odmor.

6. Iskoristite vreme u putu za beauty tretman

Posledice višesatnom izlaganju suvom i toplom vazduhu, kao i nedostatku svežeg, se osećaju na koži, naročlto lica. Zato vlažnim maramicama detaljno prebrišite vaše lice i vrat, a zatim na očišćenu kožu nanesite sheet masku, koja će vašem licu dobro da ishidrira, umiri i pruži mu koktel antioksidanasa i vitamina za odmoran, svež i zdrav izgled. Takođe možete da naprskate ili utrljate u zglobove i slepoočnice po kap vašeg omijenog eteričnog ulja – citrusne arome uvek su dobre za osvežavanje, dok su note lavande relaksirajuće i umirujuće. Kako i lice, tako i usne trpe od suvog vazduha, zato ih više puta namažite vašim omiljenim balzamom za usne.

7. Hidrirajte se

Hidritacija je veoma bitna tokom dužih putovanja, zato pijte običnu vodu ili čaj. U avionu zamolite osoblje da vam termos napune vrelom vodom, koju možete da obogatite  kesicom vama omiljenog biljnog čaja. Izbegavajte da, naročito tokom dužih putovanja, pijete suviše kafe, kao i alkohol, jer oni ne samo da su diuretici, pa ćete morati češće da posećujete toalet, već će vam zbog nedostatka vode u organizmu celo putovanje teže pasti.

8. Ponesite masku za spavanje

Duga putovanja su korisno vreme i za odmor, meditaciju, slušanje muzike ili podkasta ili jednostavno za san, a kako bi sve to mogli, potrebno je da oko sebe imate manje stimulusa, kako bi svoje telo i um doveli u mirnije i fokusiranije stanje. A i sa maskom preko očiju šaljete jasnu poruku razgovorljivo nastrojenom saputniku u sedištu do vas.

9. Slušalice koje blokiraju spoljnu buku

Takozvane nose-masking ili nose-cancelling slušalice su odličan izbor kada želite da smanjite buku motora aviona ili žamor putnika oko vas. Neretko se dešava da ma koliko se trudili da svesno ignorišemo zvuke koji nam ne prijaju, što se više trudimo, to nam oni više smetaju. Isto tako uz ove slušalice ćete mnogo bolje muziku ili neki podkast, ili jednostavno samo blokrate buku dok spavate. Uvek je dobra ideja da unapred napravite playlistu muzike ili skinete neki materijal za slušanje na svom telefonu.

10. Vežbajte disanje, kao i vežbe usmerene pažnje

Kao što već znate vežbe usmerene pažnje su dobre za opuštanje, smanjenje stresa, kao i vežbanje fokusa i koncentracije. Ali i obične vežbe disanja, gde polako udišemo vazduh iz stomaka, zadržavamo ga par sekundi, pa još laganije ga izdišemo, su od izuzetnog značaja, naročito ako ne volite putovanja i ne osećajte se najprijatnije kada ste u zatvorenom prostoru i sa mnogo ljudi.

11. Ponesite planer 

Vreme provedeno na putu ne mora da bude i izgubljeno vreme, naročito ukoliko ste uobičajeno veoma zauzeti.Bilo da su vaše obaveze porodične ili poslovne prirode, vreme u putu možete da iskoristite i za planiranje, porodičnih, školskih i dečijih aktivnosti, redovnih i vanrednih lekarskih pregleda, za reviziju i planiranje ličnih i poslovnih planova i rezultata. I ukoliko dugo niste imali privilegiju da radite u potpunoj tišini i bez bojazni da će vas svakog trenutka nešto prekinuti, bilo telefonski poziv, poruka ili neko, videćete koliko produktivni i kreativni možete da budete kada imate običan papir, mir i tišinu i vreme koje je samo vaše.

 

Oznake: , , , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
11 podela