Kako se osloboditi nereda u kući

Nered je često svuda oko nas. I na poslu i kod kuće. Neplanirano i često zbog nedostatka vremena za posremanje, naći ćemo se u životnom prostoru sa previše knjiga, odeće, dečijih igračaka i nameštaja i tu se kraj neredu ne završava. Bez obzira na veličinu vašeg doma ili vašu sposobnost da stvari na izgled izgledaju uredno, nered i njegovo gomilanje utiče na vas, na vaše raspoloženje, motivaciju i kvalitet života. Zato smo za vas pripremili nekoliko jednostavnih i praktičnih saveta kako da se oslobodite nereda u svojoj kući i kako da svaka stvar smisleno ima svoje mesto.

  1. Krenite sa ciljem 
    Pre nego što započnete bilo kakvo rasčišćavanje, važno je da izdvojite nešto vremena kako biste jasno definisali svoju zamisao: kako želite da vaš dom izgleda, da funkcioniše i kakvu atmosferu želite da napravite u njemu. Da li su stvari raspoređene na pravo mesto ili zauzimaju nezgodne uglove i predstavljaju prepreke? Da li imate malu decu kojoj je potreban prazan prostor za igru? Da li često imate goste ili je vaš dom samo vaše carstvo? Cilj i vizija koju budete razvili u vašoj glavi će vam biti vodilja i pomoći će vam da od vašeg doma napravite prelepi, intimni i fukcionalni prostor koji će zadovoljiti vaš ukus, potrebe vaše porodice i vaše želje.
  2. Uradite to kako treba 
    Ukoliko se odlučite da se otisnete u avanturu rasčišćavanja nereda oko vas, onda se tome posvetite kao ozbiljnoj radnoj obavezi. Napravite plan i odvojte vreme u vašem rasporedu za raspremanje i ne odlažite i ne odustajte od toga.
  3. Đubre prvo „leti“
    Započnite svako čisćenje sa kesom u ruci. Provedite prvih 5-10 minuta u sklanjanju praznih kutija, starih računa, prazne ambalaže ili predmeta koje planirate da bacite, a nikako ne nalazite vremena. Sve što može da se reciklira odložite u kante za reciklažu, a sve ostalo, oštećeno i neispravno odložite u đubre.
  4. Odvojte kutiju za donaciju 
    Dok budete prebirali po svojim stvari pronaći ćete i one predmete koji su u dobrom stanju, ali ih više ne upotrebljavate ili ih ne želite. Kad god naiđete na ovakav jedan predmet, koji može da se pokloni, odložite ga u kutiju za doniranje, pa ih poklonite nekome kome je on potreban.
  5. Sortirajte slično sa sličnim 
    Sakupite slične stvari zajedno, jer jedino tako možete da dobijete uvid koliko od svakog predmeta imate. Možda mislite da imate samo dva kompleta peškira, ali kada jednom sve peškire uzmete i stavite ih zajedno, shvatićete da zapravo imate pet setova. Ako imate ćebad koja se čuva na nekoliko mesta u vašem domu, svu ih donesite na jedno mesto kako biste mogli tačno da vidite šta imate i u kolikom broju.

  6. Zadržite samo ono što vam treba
    Sada kada tačno znate šta imate, vreme je da odlučite šta želite da zadržite. Budite iskreni prema sebi. Pitanja kao što su „da li sam ovo koristila u poslednjih dvanaest meseci?“, „da li volim ovo?“ i „da li mi ovo treba?“ vam mogu pomoći da donesete odluke u skladu sa vizijom koju ste osmislili za svoj dom.
  7. Koristite kutije za odlaganje
    Kutije su sjajne za upotrebu u svakom prostoru, jer se lepo slažu jedna na drugu, a vašem prostoru daju izgled i osećaj reda i organizacije. Kutije predstavljaju i prirodnu granicu, pa kada se budu napunile, doćiće vreme da ih ispraznite i proberete bitno od nebitnog među njihovim sadržajem.
  8. Uživajte u svom prostoru
    Sloboda i radost koje dolaze od života u prostoru oslobođenom nereda i viška stvari je tranformacija u vašem životu. Nakon ovoga ćete se osećati opušteno i mirno, a dan će vam imati više sati koje ćete moći da posvetite sebi i aktivnostima koje vam pričinjavaju radost.

Oznake: , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela