7 načina kako da praktikujete self-care ove jeseni

Promena godišnjeg doba i svežiji vazduh, naročito nakon letnjeg odmora i vremena provedenog na otvorenom, nas navode da usporimo i lagano premestimo naše aktivnosti u topliji ambijent, gde ćemo se opustiti i uz puno pažnje i ljubavi posvetiti sebi.

Važno je svakodnevno odvojiti vreme za sebe, ne samo kako bismo predahnuli, već se opustili, negovali, pozabavili planovima i ličnim željama, ali i popričali sa samim sobom.

Predlažemo vam nekoliko jednostavnih predloga, koje će vam ne samo pomoći da uživate u sopstvenom društvu i da se zabavite, već će prvenstveno pozitivno uticati na vaše raspoloženje.

1. Uživajte u toplim napicima

Pored uživanja u omiljenom, probajte i nove recepte. Znate već za zlatno mleko, istovremeno slatko i od kurkume ljutkastko, koje zauzima posebno mesto u ajurvedskog medicini. Tu su još i nama omiljeni i blagi crveni roibos čaj, od afričkog grma, a probajte i chai latte, koji se pravi od neverovatne aromatične mešavine začina. Sezona je bundeva, isprobajte pumpkin spice latte u kućnoj varijanti, a toplom kakaou ili čokoladi dodajte malo čilija, cimeta ili muskatnog oraščića. Naš favorit je svakako i stara dobra topla kafa, ali ovaj put bez kofeina.

2. Uživajte u dužim šetnjama

U ovom periodu godine temperature su savršene za laganu ili brzu šetnju, kako želite, po kraju, parku i u prirodi. Kretanje odlično utiče na celokupno zdravlje, jer jača kosti, vežba mišiće, troši kalorije i smiruje negativne misli. Ako nemate sat sa pedometrom, namestite pedometar aplikaciju na telefonu, uvhatite svoj ritam i uživajte.

3. Nove kombinacije, preukusno korenasto povrće

Nepravedno zapostavljeno u našoj kuhinji, neka korenasto povrće bude glavno jelo. Recepata je toliko. Sa glazurom od meda ili miso paste, sa aromatičnim začinima ili tradicionalo posuto solju i biberom, pečeno u rerni. Kombinujte sve moguće ukuse i boje, a mi navijamo za što više paškanata, cvekle i crvenog krompira. Ovom društvu slobodno dodajte i bundevu. Iako koren nije, ko još može da zamisli jesen bez nje.

4. Vreme je za filmove i serije

Koliko toga dobrog se prikazuje ove sezone, vaše je samo da izaberete u zavisnosti od ukusa i raspoloženja. Za lagano i kreativno opuštanje mi svakako preporučujemo The Great British Bake Off.  U toku je 9. sezona, gde se nova ekipa amatera takmiči u spravljanju najrazličitijih kreativnih slanih i slatkih peciva, torti i kolača. Nastavljamo u stilu čaja u pet, pa za ljubitelje podžanra cozy mysteries preporučujemo Midsomer Murders. Za malo ozbiljniju “whodunnit” krimi priču, tu je odlična britanska serija Unforgotten, nedavno završena treća sezona. Inače svaka sezona je slučaj za sebe.  Za ljubitelje kostimiranih serija, tu je nova adaptacija Vanity Fair-a, po romanu Vilijema Tekerija. I na kraju u iščekivanju premijere biopic-a Bohemian Rhapsody, koji prati godine u radu benda Queen neposredno pred njihov spektakularni nastup na Live Aid-u 1985. zagrejte se uz odličan dokumentarac The Story of Queen: Mercury Rising.

5. Opustite se u kadi

Toplu kupku obogatite sa nekoliko kapi eteričnog ulja osvežavajućeg bergamota, lavande ili ylang ylang-a ili u kupku dodajte gorku (Epsom) so, koja opušta mišiće, ublažava bolna mesta i utiče na naše raspoloženje. Kupku možete i sami da napravite tako što ćete pomešati krupnu morsku so sa suvim laticama lavande. Probajte. Neverovatno miriše.

6. Journaling ili pisanje dnevnika

Ne, ovo nije “dragi dnevniče”, ako vam je to bila prva asocijacija. Uvedite naviku da na kraju dana odvojite nekoliko mirnih trenutaka da zapišete svoja osećanja, raspoloženje i misli —da li ste bili raspoloženi ili ljuti, zadovoljni ili nervozni puni energije ili umorni i zašto. Ovaj vid ispoljavanja emocija je oblik terapije koji će vam pomoći da se oslobodite negativnog emotivnog bagaža koji se skupljao tokom dana i da na počinak odete u miru i sa pozitivnim mislima.

7. Optimum 7- 8 sati sna tokom svake noći

Neka vaš san bude vaš prioritet. Neka drugi poslovi ostanu nezavršeni, jer važnost kvalitetnog odmora se ogleda na celokupno vaše zdravlje. Dovoljno je dva sata pre planiranog odlaska u krevet prekinuti sa svim aktivnostima koje angažuju um, prestati sa gledanjem u ekrane telefona i sve spravice koje emituju plavo svetlo. Spremite se u krevet sa idejom “sutra je novi dan”, ponesite knjigu ili časopis sa sobom. Slušajte i neki opuštajući podkast. Umirite se. Umirite i misli i dopustite da vas san prirodno savlada.

 

(Photo: JASPER & FERN)

Oznake: , , , , , , , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela