Zašto su pečurke superhrana?

Kada je u pitanju hrana bogata antioksidansima, pečurke su zaista magične. Da li ste ikada razmišljali koliko sebi činimo dobro i zdravih sastojaka unosimo u svoj organizam kada jedemo pečurke?

 

Prema istraživanju tima stručnjaka sa američkog Penn State univerziteta, pečurke sadrže izuzetno visoke nivoe dva važna antioksidansa, ergotioneina i glutationa, za koje naučnici smatraju da štite od bolesti starosne dobi, kao što su rak, koronarna bolest srca i Alchajmerova bolest.

 

Robert Beelman, profesor emeritus prehrambene nauke i direktor Penn State centra za biljne i proizvode od gljiva, objašnjava da su „bez sumnje pečurke najveći dijetetski izvor ova dva antioksidansa, a neke vrste pečuraka sadrže oba antioksidansa u neverovatnim količinama”. Istraživači smatraju da je razlog niže stope neurodegenerativnih bolesti u zemljama kao što su Italija i Francuska, njihova ishrana koja sadrži više ergotioneina i glutationa.

Nažalost, ovo nisu sorte u kojima mi najviše i najčešće uživamo, iako su na primer svuda dostupni šampinjoni ili neke od mesnatih šumskih vrsta takođe odličan izvor antioksidanata, ali ni približno koliko sorte koje divlje rastu u prirodi.

Među superzdravim pečurkama prednjače vrganji. Sveže ih je teško naći van sezone, a to je kratak jesenji period, ali zato su dostupni tokom cele godine u suvom stanju, koje ni počemu nije nutritivno lošijeg kvaliteta od svežih pečuraka, jer su ergotionein i glutation prilično toplotno stabilni. Suve vrganje potopite u toplu vodu nekih 15 minuta pre upotrebe  i nemojte bacati tečnost— možete je zamrznuti za kasnije i koristiti za odličan bujon od povrća ili sosove. Bogat i kompleksan ukus vrganja čini ih savršenim izborom za rižoto, ali i kao sastojak svakom sporo kuvanom jelu, jer će mu dodati umami dimenziju.

Mini recept: Za jednostavan i superzdrav obrok vrganje — prethodno potopljene u toplu vodu i dobro oceđene — izdinstajte u tiganju na malo maslinovog ulja i niskoj temperaturi. Dinstajte ih dok sva voda ne ispari. Gotove pečurke posolite, pobiberite i dodajte im malo svežeg ili suvog peršuna. Servirajte ih na svežem ražanom hlebu. Savršeno. 

Foto: Getty Images

Oznake: , , , , , , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
15 podela