Obnovljiva emotivna, fizička i umna energija našeg tela — 3. deo

Emotivna energija

Ova vrsta energije se dovodi u vezu sa našim raspoloženjem – srećne osobe imaju veću količinu energije od depresivnih – ali isto tako emotivna energija zavisi i od našeg pogleda na svet.

Šta crpi emotivnu energiju?

Naše emocije su opterećene kada imamo sukob sa nekim, naročito sa osobom nama bliskom ili kada pokušavamo da se suzdržimo od plača, jer nas je neko povredio. Akutni stres crpi naše baterije veoma brzo tako što izaziva u nama fiziološki odgovor. Naš puls i pritisak rastu, naše telo luči adrenalin i kortizol, koji nas dodatno iscpljuju. Kada akutni stres preraste u hronični, dolazi do ozbiljnog stanja isrcpljenosti, jer se fiziološke reakcije na stres ne isključuju i naše telo je konstatno neprirodno napeto i spremno za opasnost i odbranu.

Brzo rešenje

Kada ste emotivno iscrpljeni uzmite knjigu i to neku feel-good, koja će popraviti vaše raspoloženje. Ne samo da će ona da skrene vaše misli na drugu stranu, već će vas lako štivo, odnosno lak umni posao, koji koristi mentalnu, a ne emotivnu energiju, opustiti i osvežiti. Ili ako volite fizičke aktivnosti, dovoljno je da odete na trčanje, provozate se biciklom ili posetite teretanu. Istraživači u Velikoj Britaniji su došli do zaključka da samo pola sata šetnje, tokom jednosatne pauze za ručak na poslu, popravlja razpoloženje i sposobnost da se nose sa stresom osobe koje inače provode veliki deo svog vremena sedeći. Vežbanje je okidač za dopamin i serotonin, hormone koji čine da se dobro osećamo, pa je fizička aktivnost prirodni borac protiv stresa i depresije.

Kako da ojačate svoje rezerve emotivne energije?

Razmišljajte pozitivno i izbegavajte negativne misli, negativne situacije i negativne ljude. Ovakvo ponašanje od nas zahteva svesni napor, stalno podsećanje, s obzirom da je naš mozak pirodno sklon negativnostima i ima običaj da pamti i da se bavi lošim stvarima koje su se desile. Evolucija se pobrinula za to, jer mi pamtimo situacije kada smo bili u opasnosti, zato jer ćemo tako naučiti da ih u buduće izbegavamo i na taj način štitimo sebe. Zato sebi postavite za cilj da razmišljate pozitivno i da imate generalno pozitivan stav. Šta će nekoga da čini srećnim zavisi od osobe do osobe, zato zastanite i razmislite koje su situacije na poslu i u privatnom životu kada ste se osećali srećno i zadovoljno. Ako su to putovanja ili prošlogodišnji odmor nešto što se ne dešava tako često, realno bi bilo da pronađete značenje i zadovoljstvo u svakodnevnim stvarima, obavezama i rutini. Ako radite posao u kome pronalazite smisao, koji se poklapa sa vašim interesovanjima i obavljajući ga koristite vaše znanje i iskustvo, manje ćete energije svih tipova trositi nego radeći nešto što vam ne pričinjava zadovoljstvo, niti vas interesuje. Da ne pričamo o tome, koliko pozitivnih stvari nastaje kada se bavimo stvarima koje volimo.

Veoma važno

Okružite se ljudima koji šalju pozitivne vibracije — onima sa kojima ćete se osećati opušteno, sigurno, poštovano. Pitajte sebe „koji ljudi zavređuju da budu u mom životu, da sa mnom prolaze kroz moje lično putovanje, a ko su oni koji su sve drugo samo ne ono što mi treba“. Osobe koje imaju vremena za vas, da vas saslušaju, da vam se nađu kad zatreba su one koje vredi imati pored sebe.

Još jedan brzi trik

Ukoliko ste umorni i osećate nedostatak energije, a možete lako da zaspite, napravite pauzu u toku dana za 20 minuta kratku dremku, ali pre toga obavezno popijte kafu. Kafi je potrebno najmanje 30 minuta da počne da deluje. Za to vreme ćete vi odspavati, a kada se probudite kofein će da otkloni adenozin iz mozga, koji je odvogoran za grogi osećaj koji se javlja kada se budimo. Tako osveženi možete da nastavi dan.

Oznake: , , , , , , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
13 podela