Obnovljiva emotivna, fizička i umna energija našeg tela — 2. deo

Fizička energija

Razmišljajte o njoj kao o osnovnom tipu energije. Pošto je u pitanju biologija našeg tela, ukoliko je ono u dobrom stanju i mi ćemo imati dovoljno energije.

Redovno vežbanje utiče pozitivno na zdrave mišiće i jak kardiovaskularni sistem. Razmišljajte o vašim mišićima kao o motoru, bez koga ne biste mogli da pokrećete telo. Mišići dobijaju energiju iz mitohondrija, koje se nalaze unutar ćelija i koje pretvaraju hranu u energiju. Što više mitohondrija imate i što bolje one funkcionišu, vaš nivo energije će biti viši. Aerobne, kao i vežbe snage su podjednako važne za kvalitet mišića. Ali ukoliko niste redovan vežbač, počnite sa laganim vežbanjem. Istraživanje sa univerziteta Georgia sugeriše da će osobe, koji uglavnom sede tokom dana i osećaju hroničan umor, bolje obnoviti energiju ukoliko umerenim tempom vežbaju samo 20 minuta, na primer voze trenažni bicikl, kao da je u pitanju lagana šetnja. Isto tako, ukoliko ne vežbate redovno, a imate problem sa stresom i loše spavate, rešenje nije da pojačate vašu fizičku aktivnost, jer će ona samo još više da vas iscrpi.

Da li su vaši maksimumi energije zapisani u genima?

Da li imate prijateljicu koja ustaje rano, ide u teretanu, vodi decu u školu, ide na posao, popodne kuva i pravi neverovatne kolače, kuća joj izgleda tip top i uveče nađe vremena i za sebe, a vi posle samo pola dana padate na nos i jedno što želite su pidžama i krevet? Ali sad ozbiljno, jednostavno neki ljudi imaju više energije od drugih, jer je to zapisano u njihovim genima. Istraživači koji su se bavili ovom tematikom su došli do zaključka da je čak do 50% osobina koje imaju veze sa našim pojedinačnim nivoom energije, nasledno. Drugi faktori koji utiču na nivo energije koji posedujemo su: količina stresa, naše raspoloženje, ishrana, nivo fizičkih aktivnosti, kvalitet odnosa sa ljudima, sve to utiče na to koliko se vitalno osećamo. Naravno da se količina energije koju posedujemo smanjuje sa godinama i za to su delimično odgovorne mitohondrije, koje obezbeđuju oko 90% naše energije. Kako telo stari, njihov broj se smanjuje,a uz to one postaju i manje efikasne. Ali nije sve u rukama prirode, jer postoje stvari koje zavise i od nas: vežbe snage stvaraju nove mišićne mase, koje u sebi imaju više mitohondrija, a aerobne vežbe poboljšavaju efikasnost mitohondrija, što znači da će one biti u mogućnosti da daju više energije.

Brza rešenja za bolju fizičku energiju

Pustite muziku

Slušanje muzike aktivira delove mozga koji su povezani sa pokretom, tako da iako sedite, osećaćete se kao da igrate i uživate u tome, kaže Jessica Grahn, neuronaučnica sa kanadskog univerziteta Western. Muzika poboljšava vaše raspoloženje tako što utiče na otpuštanje dopamina u mozgu, isto kao i hrana u kojoj uživate. Što se tiče izbora muzika, on je na vama. Slušajte ono što volite i ono što će vas energetski podići.

Izađite iz kuće

Istraživači sa univerziteta Rochester su došli do zaključka da vreme porvedeno napolju ili samo gledanje fotografija prirode utiče pozitivno na vitalnost ispitanika. Beg od tehnologije i udisanje svežeg vazduha su dva najbrža i najpouzdanija načina da se osetite energetski bolje.

Pozajmite energiju drugog tipa

Kada se fizički osećate umorno, pozajmite energiju iz druga dva rezervoara, na primer pozovite prijateljicu na kafu — to je emotivna energija ili se bacite na čitanje nekog komplikovanog romana, sećate se Fukoovog klatna, to je mentalna energija. Potrebno je vremena da se rezervoar sa fizičkom energijom ponovo napuni, a vi u međuvremenu možete da se bavite aktivnostima koje zahtevaju druga dva tipa energije.

 

Oznake: , , , , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela