Mindfulness vežbe usmerene pažnje

Svi smo imali momente kada smo fizički prisutni, a u mislima smo negde sasvim daleko. Biti mindfull ili pažnjom biti prisutan u datom trenutku, u današnje vreme nije lako. Sve je više ozbiljnih studija, koje su rađene u velikim medicinskim centrima, čiji rezultati navode koliko su minfdunless vežbe, tj. vežbe usmerene pažnje, meditacije i disanja dobar način da kontrolišemo stres, poboljšamo san, predupredimo bolesti i unapredimo naše celokupno zdravlje.

„Provetravanje uma“, uklanjanje svih nagomilanih misli i obaveza, vodi ka boljem razpoloženju, kreativnijem i dubljem razmišljanju, objavljuje časopis Pshychological Science. Svaki mentalni teret utiče na naš doživljaj sveta oko nas, a pošto smo često duboko udubljeni u listu obaveza koje nas čekaju, nismo ni svesni stvari koje se dešavaju oko nas. Svaki mentalni teret koji nosimo sa sobom crpi našu pažnju i energiju. Rešenje je da se rasteretimo i očistimo misli i um, kako bi bili prisutni u ovom momentu, trenutku koji sada teče. 

 

Mindfulness, najjednostavnije rečeno, je usmerena pažnja na ono što trenutno radimo. Lepota mindfulnessa je u lepoti monotaskinga. Vežba koju vam predstavljamo je jedna od osnovnih vežbi usmerene pažnje.

 

Mindfulness vežba sa mandarinom

Ovo je jednostavna vežba u kojoj ćete uživati. Stručnjaci kažu da je važno da kada jedemo obratimo pažnju na to kako jedemo, jer način na koji jedemo se odražava na naše zdravlje. Da li smo svesni svakog zalogaja koji prinosimo ustima, da li smo svesni boje i mirisa? Njenje teksture, mekoće, slatkog ili slanog ukusa? Da li hranu jedemo dok pišemo poruke, gledamo tv, sa nogu ili u kolima? Istraživanja kažu da ukoliko jedemo dok radimo nesto drugo, velika verovatnoća je da ne samo da brzo jedemo, gutamo bez dovoljnog žvakanja hrane, nego unosimo i više kalorija nego što nam je potrebno, jer je naš um okupiran drugim mislima i ne registruje količinu koju smo pojeli.

Pre započinjanja mindfulness vežbe sa mandarinom, uklonite sve što može da vam odvrati pažnju i usmerite sav svoj fokus na proces koji ćete započeti i iskustvo koje ćete doživeti. Uzmite mandarinu u ruku i pažljivo je pogledajte, kao da je vidite prvi put. Pogledajte njenu boju, obratite pažnju na teksturu njene kore. Da li primećujete rupice na njenoj površini i kakav je osećaj koji imate dok je držite pod prstima?

Prinesite mandarinu svom nosu i pomirišite je. Kakav joj je miris? Zatim je prinesite vašem uvu i protresite. Da li čujete neki zvuk? Držeći mandarinu blizu vašeg uva blago je stisnite. Da li čujete zvuk koji dolazi iz voćke? Sada krenite lagano i fokusirano da ljuštite mandarinu. Primećujete li belinu unutrašnje strane njene kože? Osećate li pojačanu slatkastu i citrusnu aromu njenih sokova? Da li je voćka pod vašim prstima hladna ili topla, da li je lepljiva?

Sada kada ste je oljuštili, pažljivo je zagledajte celu. Obratite pažnju na svaki njen režanj, na narandžasto sočno meso i belu vlaknastu opnu, koja ga okružuje. Polako počnite režnjeve da razdvajate. Da li ste primetili sladak sok koji je počeo da teče?

A sada prinesite jedna komad svojim ustima. Kakvog je ukusa ova mandarina?  Slatka, puna soka, drugačija od ostalih koje ste ranije probali? Počnite da žvaćete. Obratite pažnju na kojoj strani žvaćete. Žvaćite polako i primećujte teksturu voćke, kako od čvrste postaje mekana i kašasta, dok se otapa u vašim ustima. Kada budete spremni da progutate zalogaj, obratite pažnju na gutanje. Pratite osećaj koji nastaje dok mandarina bude putovala od vašeg grla do želudca.

Šta se osetili tokom ove vežbe?  Da li ste bili iznenađeni novim iskustvima? Nečim što ranije niste primećivali?

Usmereno uživanje u hrani je odlična vežba mindfulnessa. Svaki put kada budete imali vremena ponovite ovu vežbu sa drugom hranom. Uživajte u iskustvu, posvetite svu pažnju svakom svom pokretu, svakom zalogaju. Na ovaj način ćete rasteretiti um, umiriti svoje misli, osloboditi se stresa i naučiti da pronađete zadovoljstvo u malim i jednostavnim stvarima.
Mindfulness vežbe možete da ponavljate više puta tokom nedelje u različitim situacijima, dok budete šetali ljubimca, čekali prevoz na ulici ili slušali muziku.
Više vežbi ovog tipa naći ćete na sajtu mindfulnessexercises.com

Oznake: , , , , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela