Menstrualni bolovi i kako ih ublažiti na prirodan način

Svima su poznati oni dani u mesecu, kada bismo najradije ostale kod kuće i čekale da menstrualni ciklus prođe. Dismenoreja, ili snažni mentrualni bolovi, znaju da budu veoma neprijatni do te mere da onemogućavaju normalno fukcionisanje. Na svu sreću dismenoreja pogađa manji broj žena, ali bolovi, naročito u prvih nekoliko dana ciklusa, znaju da budu nelagodni. U ovom tekstu ćemo vam dati nekoliko predloga kako da na sasvim prirodan način ublažite menstrualne grčeve, kao i da što lakše prebrodite taj period. Ali najpre da vidimo šta tačno uzrokuje te tako neomiljene bolove.

Menstrualni bolovi, zašto nastaju?

Tokom ciklusa se u našem telu oslobadađaju supstance koje se zovu prostaglandini. To nisu hormoni, već lipidna jedinjenja, koja utiču na kontrakciju materice, što izaziva ljuštenje endometrijuma, odnosno materične sluzokože. Viši nivo prostaglandina izaziva intenzivnije grčenje materice, a samim tim i jače bolove. Izuzetno jake kontrakcije mogu da dovedu do suženja krvnih sudova i smanjenog snabdevanja materice kiseonikom što rezultira bolom.

Lekar će vas obično posavetovati da uzimate nesteroidne protivupalne lekove (aspirin, ibuprofen, paracetamol) nekoliko dana pre početka menstrualnog ciklusa kako biste smanjili nivoe prostaglandina. Kao i svi lekovi, i ovi imaju svoje kontraindikacije, zato prvo pokušajte da probate prirodne metode za ublažavanje grčeva.

 Četiri prirodna načina ublažavanja menstrualnih bolova

1.  Topli oblog ili termofor

Ugrejani oblog ili običan termofor napunjen vrelom vodom, korisni su za smanjenje grčeva jer pomažu u opuštanju mišića materice i poboljšavaju protok krvi i kiseonika. Stavite termofor na donji deo stomaka i drzite ga 15 do 20 minuta. Možete ponoviti ovo više puta tokom celog dana sve dok ne osetite opuštanje mišića i popuštanje bolova.

2. Aerobne – kardio vežbe

Aerobne vežbe proizvode oslobađanje endorfina u našem telu. Endorfini aktiviraju receptore opijata u našem organizmu, stvarajući analgetički efekat. Pored toga vežbe pomažu mnogo bržem „sagorevanju“ prostaglandina, što rezultira kraćim kontrakcijama mišića materice. Dovoljne su i aktivnosti nižeg intenziteta, kao što su trčanje, hodanje ili plivanje. Efekti će biti najbolji ako je vežbanje redovno, tri puta nedeljno u trajanju od trideset minuta.

3. Eterična ulja

Različita eterična ulja imaju različite prednosti. Lavanda je antiinflamatorna i analgetik. Utvrđeno je da su lavandna ulja korisna za smanjenje napetosti mišića i stresa. Žalfija je takođe antiinflamatorna i analgetik. Pomaže u regulisanju menstrualnih bolova i ublažavanju simptoma menopauze. Menta pomaže smanjenju napetosti mišića, što može pomoći u smanjenju simptoma menstrualnog ciklusa, kao što su bolovi u donjim leđima i stomaku. Utrljajte nekoliko kapljica ulja na donji deo stomaka ili donji deo leđa i nanesite topli oblog.

4. Izbegavajte nezdrave masti u ishrani

Ishrana koja je bogata zasićenim i trans mastima može dovesti do prekomerne inflamacije u čitavom telu, i može pojačati simptome menstrualnog ciklusa, uključujući i bolove u stomaku. Zato se preporučuje da se količina nezdravih masti svede na minimum, i da se više konzumiraju nezasićene masti biljnog porekla. Studije su pokazale da žene koje jedu manje zasićenih masti i više biljne hrane imaju manje bolne menstruacije. Zato u svoju ishranu uključite što više voća i povrća, semenki, začinskog bilja i orašastih plodova.

Menstrualni bolovi su neprijatni, ali ne moraju da vas parališu. Rešenje postoji, a prirodni način ublažavanja menstrualnih tegoba je i najzdraviji. Ukoliko pak patite od teških menstrualnih grčeva, posetite svog ginekologa za savet.

Oznake: , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
8 podela