Kako izgubiti prijatelje i ne uticati na ljude

Nervoza može od nas da napravi nametljivu, nesigurnu i pompeznu osobu. Nemojte da rizikujete prijateljstva i poslovne prilike čineći neke od ovih grešaka u komunikaciji.

Kada smo nervozni  – na primer na važnom sastanku, na večeri sa nepoznatim ljudima ili na javnom nastupu  – često se trudimo da zvučimo važno. Ali zapravo tako drugi o nama stiču utisak da smo nametljivi i pompezni. Evo pet načina, koji će ukoliko niste oprezni, ugroziti utisak koji ostavljate na druge.

Omalovažavanje drugih

Sigurno ste prisustvovali situaciji gde u grupi ljudi, koji su se tek sreli, neko postavi neobavezno pitanje „kuda ćete ove godine na odmor?”,  da bi usledio odgovor jedne od osoba “mi ćemo na Bali” ili na neku slično eksluzivnu destinaciju. Ovakav nepriličan komentar je zapravo potreba da se osoba nametne kao više vredna od ostatka grupe. Naravno da niko ne voli da se oseti manje vrednim, pa je ovim i sebi važna osoba dala autogol.

Slična je i situacija iz salona sa skupim automobilima. Potencijalni kupac je došao na test vožnju i usput se raspituje kod prodavca koliko košta godišnje održavanje vozila, na šta mu nadobnudni prodavac odgovara:” Ako morate to da pitate, znači da ne možete da priuštite ovaj auto.”  Taj isti auto ne može ni prodavac da priušti, ali to je već druga tema. Da li biste se vi i sekund duže zadržali u ovom salonu?

Često ljudi zvuče isuviše samouvereno, čak i arogantno, pogotovo u formalnim i nepoznatim situacijama, jer ih nervoza čini još više inhibiranim i uštogljenim. U takvim situacijima je najbolje da pokušate da se opustite i budete ono što zapravo jeste.

Nipodaštavanje sebe

Ovo je u direktnoj suprotnost od prethodne situacije. Nervoza može da vas blokira, da učini da se osetite manje vrednim, a da druge stavite na pijedestal. Zamislite kako biste reagovali da slučajno sretnete planetarno popularnu zvezdu. Bili biste najverovatnije zbunjeni i veoma nervozni. Ne biste u trenutku znali šta da kažete. To isto nam se dešava kada se neočekivano nađemo na primer u liftu sa veoma važnom osobom u našoj firmi, sa kojoj inače nemamo komunikaciju ili kada upoznamo u privatnoj situaciji nekoga ko je postigao izuzetne rezultate, pa se osetimo nevažnim i skromnim u poređenju. Ljudi po svojoj prirodi imaju naviku da umanjuju svoje vrednosti, kako bi sebe drugima učinili dopadljivijim, jer tako ne predstavljaju otvorenu pretnju ili konkurenciju. Iskreno, da bi vas druga strana uvažavala i da biste imali zdrav i ravnopravan odnos od samog početka, potrebno je uzajamno poštovanje i vrednovanje.

Neoslednost

Setite se nekih od svojih profesora, sa kojima niste bili sigurni na čemu ste. Jedan dan su izuzetno strogi, a sutradan izuzetno popustljivi. Profesori koji nisu bili dosledni su nas zbunjivali, jer nam nisu davali jasne poruke kakav odnos da izgradimo sa njima. Ovo isto važi za sve oblike komunikacije, na poslu i u privatnom životu. Jer najlakša je komunikacija sa osobama sa kojima znate gde su granice i šta možete od takve osobe da očekujete. To se isto odnosi i na vas. Ukoliko niste dosledni, vaše kolege i prijatelji neće znati tačno šta da misle o vama, što će dodatno otežavati vaš odnos.

Prvo skoči, pa reci hop

Kao što ne treba da pišemo ljutite emailove u afektu, da ne bistmo posle zažaliti, tako isto ne treba da govorimo stvari pre nego što o njima razmislimo. Ukoliko se nađete u nepoznatoj situaciji, sa nepoznatim ljudima ili na veoma važnom sastanku, prvo sačekajte i saslušajte šta drugi kažu. Na taj način ćete proceniti situaciju i vaše sagovornike, pa ćete znati šta i kako da kažete, a da ne ugrozite svoju reputaciju ili da vas shvate na pogrešan način.

Budite ono što jeste

Zašto niko ne veruje prodavcima polovnih automobila? Zato što će sa uvežbanim osmehom da vam pričaju ono što želite da čujete, „da, prodaje ga prvi vlasnik, ne, nije prešao puno, ne, nikada nije bio udaren“ i slično. Niko ne voli kada ga nasamare. Svako od nas želi da se oseti da mu prodavac pomaže da donese dobru odluku. Da li ste bili u situaciji da vam u radnji prodavačica u poverenju kaže „nije nam se nešto pokazao taj proizvod“.  Ta osoba je momentalno stekla vašu naklonost i poverenje i može da se desi da u toj radnji kupite nešto sasvim drugo i neplanirano, samo zbog njihove iskrenosti. Ljudi lako prepoznaju neiskrenost, ali zato dobro zapamte i cene iskrenost.

Oznake: , , , , , ,
Prethodni tekst Sledeći tekst
0 podela