Humus sa bundevom

Humus je namaz poreklom sa Bliskog istoka, koji se tradiconalno pravi od leblebija kojima se dodaju tahini – pasta od susama, maslinovo ulje, limunov sok, so i beli luk. Recept koji vam donosimo sadrži i bundevu, koja svojim slatkim ukusom i bojom daje novu dimenziju tradicionalnom humusu.

Leblebije spadaju u mahunarke i odličan su izvor vlakana, proteina, B vitamina, kalijuma i drugih minerala, dok je bundeva  bogata vlaknima, kalijumom, vitaminom C,  vitaminom A i provitaminom A koji joj daje prepoznatljivu boju.

Sastojci:

  • 250g bundeve, oljuštene i isečene na kockice
  •  400g leblebija iz konzerve, isprane i oceđene
  •  2 kašike tahinija
  •  1 kašika soka od limuna
  •  1 kašičica mlevenog kumina (opcionalno)
  •  1 čen belog luka, izgnječen
  • 2 kašike svežih listova peršuna ili korijandera, sitno seckanih
  • susam
  • so po ukusu

Postupak: Na pek papir u pleh poređajte kockice bundeve i zaliteih  sa malo maslinovog ulja. Pecite ih u rerni na 200° C oko 30 minuta ili dok bundeva ne omekša. Gotovu bundevu prebacite u food procesor, dodajte joj leblebije, tahini, beli luk, limunov sok, so i kumin. Blendajte dok se masa ne ispasira i ne izjednači. Ukoliko je smesa gusta dodajte 1-2 kašičice vode. Probajte i ukoliko je potrebno dosolite ili dodajte još malo limunovog soka.

Prebacite humus u plitku činiju, zalijte ga sa malo maslinovog ulja, pospite susamom i sveže iseckanim peršunom. Služite uz tradicionalni pita hleb ili sirovo povće — šargarepu, papriku ili krastavac isečene na štapiće.

Oznake: , , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
22 podela