Hrana od koje ćete biti još gladniji

Sa Novom godinom, koja samo što nije, verovatno već razmišljate o posebnom meniju za dane praznika. Istina je da je ovo period godine kada se i najdisciplinovaniji od nas opuste, pa uživaju u svemu što im nepce zaželi i u malo većim količinama. Hrana treba da je ukusna, ali i kvalitetna, da nam čini dobro. Evo namirnica, koje slobodno sada i ubuduće izbegavajte, jer ćete posle njih vrlo brzo posegnuti za vratima frižidera.

Veštački zaslađivači

Ponuđeni kao zdrava alternativa šećeru, odnosno saharozi, veštački zaslađivači su još uvek nedovoljno istražena teritorija. Naćićete ih u hrani i pićima sa oznakom „dijetalno“ ili „bez šećera“. Kada ih konzumirate dešava se da se oni poigravaju sa našim receptorima za slatko i kao i običan šećer izazivaju zavisnost. Vi se onda nađete u situaciji da žudite za još više slatkim i upadate u začarani krug. Isto tako obratite pažnju na sastav hrane i pića koja sadrže veštačke zaslađivače. Velika verovatnoća je da će sadržati aditive, što ukazuje da se radi o namirnicama koje su prerađene i najbolje ih je izbegavati. Od svih veštačkih zadlađivača jedino je za sada stevia prirodna.

 

Krekeri, čips i slane grickalice

Koliko samo ove stvari mogu da budu ukusne i zarazne. Retki su oni koji mogu da se zaustave dok ne vide dno kese. Problem sa ovom vrstom proizvoda, bilo da se pravi od kukuruza, krompira ili brašna, je da su veoma bogati prostim ugljenim hidratima, a dijetalnih vlakana, koja su dobra za nas, ako ih i ima, ima ih u veoma malim količinama. Problem sa prostim ugljenim hidratima je da oni brzo daju osećaj sitosti, ali ćete posle njih opet brzo ogladneti. Još jedan problem sa ovim namirnicama, pored toga što su neke od njih izuzetno bogate nezdravim masnoćama, jeste i visok nivo soli. So nas čini žednima, a naš mozak često osećaj žeđi zameni sa osećajem gladi, pa se desi da ponovo jedemo. Ako imate osećaj da ste gladni, a nedavno ste jeli, popijte čašu vode. Veća verovatnoća je da ste samo žedni.

Sokovi

Novo doba donosi i nove trendove, a jedan od njih su sveže ceđeni sokovi, koje takozvani health coachevi preporucuju za detox organizma. Budite uvereni da ovi sokovi neće učiniti nikakvo pročišćavanje vašeg organizma, ali će vam zato momentalno skočiti nivo šećera u krvi. Ako razmišljate o popuilarnom juicingu, odnosno tečnoj dijeti na sokovima, pažljivo čitajte sledeće — ne samo što je tečna dijeta izuzetno opasna po zdravlje i ne proporučuje se sem u ekstremnim slučajevima i to pod medicinskim nadzorom, već se ceđenjem ovih namirnica odbacuje ono što je najdragocenije u njima, a to su dijetalna vlakna. Samo konzumacijom celog povrća ili voća ćete dobiti kompletne nutritivne sastojke, minerale, vitamine i vlakna. U protivnom ćete dobiti slatku vodu prijatnog ukusa, koja ima određenu i nedovoljnu količinu antioksidanasa. Fruktoza, voćni šećer će vas trenutno zasititi, a zatim vrlo brzo ostaviti vaš prazan želudac u grču. I još jedan podatak, kada žvaćemo hranu, naš mozak dobija posebne signale od digestivnih hormona, koji čine da se osećamo duže sitim između obroka.

 

Salate

Salate su uvek dobar izbor ukoliko imaju pravi balans namirnica i nemaju nepotrebne kalorije iz nezdravih i masnih dresinga. Svaka salata treba da ima sveže porvće, ali kako bi vas zasitila i bila kompletan obrok, ona mora da ima i zdrave proteine. U zavisnosti od vašeg načina ishrane to mogu biti proteini iz riba, koje su još bogate omega 3 kiselinama, zatim piletina ili ćuretina i biljni proteini iz leblebija i pasulja, kinoe i orašastih plodova. Uvek dodajte i ugljene hidrate koji su složeni po svojoj strukturi i koji se sporije razlažu, a to su slatki krompir, kao i integralne, odnosno žitarice u celom zrnu. Ovako iskombinovana salata je kompletan obrok, koji će vam pružiti sve neophodne nutriijente, a ostaviti vas sitim.

Alkohol

Iako tehnički nije hrana, alkohol se u ishrani smatram praznim kalorijama, jer vam pruža kalorije sa kojima ne možete ništa da uradite. Činjenica je da naše telo ne može da skladišti alkohol, dok se u procesu njegovog uklanjanja iz tela koriste veće količine rezervi ugljenih hidrata, koje posle moramo da nadoknadimo. Zato i posle konzumiranja alkohola imamo potrebu za jelom. Dodatno istraživanja još pokazuju da alkohol prebacuje naš mozak u stanje gladovanja, da povećava naš apetit, što je još jedan razlog zašto je pomfrit, slan i hrskav, pravo iz friteze, naročito ukusan nakon par čašica.

Oznake: , , , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
15 podela