Hrana bogata vitaminom D

Vitamin D je izuzetno koristan i veoma potreban našem organizmu. On nam pomaže da apsorbujemo kalcijum iz hrane koju jedemo, a kalcijum održava naše kosti i zube jakim. Vitamin D pomaže našim mišićima da rade kako treba i da održavaju balans našeg tela, što je naročito važno kako starimo.

Najveći deo vitamina D dobijamo putem sunca, kada je naša koža izložena ultravioletnim B zracima. Tokom proleća i leta, dovoljno je da izložimo ruke, lice i vrat sunčevim zracima nekih 10–15 minuta dnevno, vodeći računa da ne izgorimo. Naša koža će da proizvede vitamin D samo ukoliko je izložena suncu, koje je visoko na nebu.

Tokom zimski meseci, sunce je pod drugim uglom, a i naša koža je prekrivena odećom i zbog toga ne možemo da dobijemo dovoljno vitamina D na ovaj način, stoga treba da pojačamo ishranu koja je bogata ovim značajnim i za zdravlje neophodnim sastojkom.

Hrana koja ima najviše vitamina D

Losos

Masna riba je bogata vitaminom D. Losos možete da pravite na 1000 načina, bilo da ga marinirate u azijskim sosovima, prelivate citrusnim dresinzima, da ga grilujete ili pečete u foliji.

Jaja

Omlet, kajgana, na oko, barena, meka, poširana, tvrdo kuvana … jaja su odličan izvor vitamina D. Predlažemo da probate kombinaciju poširanih jaja i dimljenog lososa. Veoma zdravo, a neverovatno ukusno.

Tunjevina

Svima lako dostupna konzervirana tunjevina čeka samo da je upotrebite u različitim receptima. Da li će to biti u obliku salate, u kombininaciji sa krompirom pečenim u ljuski, ili ćete od nje napraviti paštetu, izbor je na vama.

Pečurke

Ukusne pečurke bogate vitaminom D su takođe lako prilagodljive, bilo da je reč o pripremi na brzaka ili malo kompleksnijem jelu. Divlje, šumske pečurke sadrže više vitamina D od komercijalno proizvedenih, stoga ako budete u prilici uvek birajte ove prve.

Sardine

Bogate različitim hranljivim tvarima, sardine su bogate i omega 3 masnim kiselinama kao i vitaminom D. Bilo da ih kupujete zamrznute ili konzervirane, od njih uvek možete da napravite izuzetno jednostavno, a veoma ukusno lagano jelo.

 

Oznake: , , , , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
17 podela