5 prirodnih sagorevača masti

Ukoliko želite da održavate svoju liniju ili da je dovedete na nivo kojim ćete biti zadovoljni predlažemo vam da u svoju ishranu uključite i sledećih pet namirnica, prirodnih sagorevača masti.

1.Kofein

Kofein je supstanca koja se prirodno nalazi u kafi, zelenom čaju i kakao zrnu.
Istraživanja pokazuju da kofein može privremeno da ubrza metabolizam do 16% u trajanju od jednog do dva sata. Studije su pokazale i da kofein može pomoći vašem telu u procesu termogeneze kako bi sagorelo više masti kao goriva. Umerena konzumacija crne kafe je i odličan dnevni izvor antioksidanasa. O dobroj strani kafe i preporučenim dnevnim količinama pročitajte ovde.

2. Ekstrakt zelenog čaja

Ekstrakt zelenog čaja predstavlja koncentrisani oblik zelenog čaja i kao takav pruža sve prednosti zelenog čaja u praktičnom obliku praška ili kapsule. Ekstrakt zelenog čaja je takođe bogat kofeinom i epigalokatehin galatom – EGCG. I kofein i EGCG su jedinjenja koja vam mogu pomoći da brže sagorite masti nataložene u telu. Istraživanja su pokazala da kombinacija ekstrakta zelenog čaja i kofeina povećava sagorevanje u proseku 16% više masti nego placebo, odnosno 65 više kalorija dnevno nego sam kofein i 80 više kalorija od placeba. Dnevna preporučena doza ekstrakta zelenog čaja je 250-500 mg ili  3-5 šoljica.

3. Proteini u prahu

Proteini su neverovatno važni za sagorevanje masti. Veliki unos proteina može vam pomoći da sagorite masti tako što će ubrzati vaš metabolizam i suzbiti apetit. Takođe će pomaći vašem telu da sačuva mišićnu masu. Studija, u kojoj je učestvovalo 60 izuzetno gojaznih kao i osoba sa umerenim viškom kilograma, je otkrila da je u sagorevanju masti ishrana sa visokim sadržajem proteina bila gotovo dvostruko efikasnija od dijete sa umerenom količinom proteina. Proteini takođe suzbijaju apetit povećavajucći nivoe hormona sitosti (GLP-1, CCK i PYY) uz smanjenje grelina hormona gladi. Proteinski praškovi su jednostavan način unošenja proteina naročito u obliku jutarnjih šejkova.

Dobar izbor su kazein, protein iz surutke, jajeta i konoplje. Vodite računa da proteini u prahu koji odaberete nemaju dodate šećere i aditive. Imajte na umu da su kalorije i dalje važne. Suplementi proteina treba da zamene ceo ili deo obroka, a ne da budu dodatak postojećem režimu ishrane. Dve merice ili 25-50 grama dnevno je dovoljna doza.

4. Rastvorljiva vlakna

Postoje dva različita tipa vlakana u ishrani, rastvorljiva i nerastvorljiva.
Rastvorljiva vlakna se mešaju sa vodom u vašem digestivnom traktu i formiraju viskoznu želatinoznu masu. Studije su pokazale da rastvorljiva vlakna pomažu u suzbijanju osećaja gladi, jer povećavaju nivo hormona sitosti PYY i GLP-1, a smanjuju nivo grelina, hormona gladi.

Osim toga, rastvorljiva vlakna usporavaju isporuku hranljivih materija do creva. Kada se ovo desi, vašem telu je potrebno više vremena da svari i apsorbuje hranljive materije, a samim tim će i osećaj sitosti duže trajati. Trudite se da konzumirate hranu bogatu ovim vlaknima, a to je biljna hrana. Kao dodatak ishrani možete koristiti i psilijumske ljuspice.

5. Ljute papričice

Ako rado jedete ljute papričice, onda ćete biti u blagoj prednosti u odnosu na one koji ne vole ljuto. Neka istrazivanja  sugerišu da kapsaicin, koji se nalazi u ljutim papričicama, može pomoći u suzbijanju apetita i ubrzavanju sagorevanja masti. Kapsaicin je masno i ljuto hemijsko jedinjenje koje se nalazi prvenstveno u membrani oko semenki,  žilicama i bočnim pregradama papričice, kao i u membrani oko semenki, a ne u samoj semenki. Kapsaicin umereno podstiče termogenezu – proces kojim telo pretvara kalorije u toplotu za gorivo.

 

Sintetički i lako dostupni gotovi preparati koji obećavaju magično sagorevanje masti i gubljenje kilograma su više štetni nego korisni. Često sadrže opasne i slabo propisima regulisane sastojke koje mogu da budu opasni po zdravlje. Zato je mnogo bolje u ishrani koristiti prirodne namirnice, za koje znate šta sadrže i koje imaju višestruko pozitivne efekte na vaše zdravlje. Višak kilograma je posledica unosa hrane veće kalorijske vrednosti od dnevne energetske potrošnje. Uz blago smanjenje količine hrane, naročito one nezdrave, uz umerenu konzumaciju prirodnih sagorevača masti i povećanu umerenu fizičku aktivnost, bićete na dobrom putu da svoju liniju i zdravlje vratite na nivo kojim ćete biti zadovoljni.

Oznake: , , , , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
6 podela