11 stvari koje srećni parovi rade pre spavanja

Veoma je važno, pre nego što odete na spavanje, da provedete neko vreme sa svojim partnerom. Nije bitno da li će to biti sat vremena ili nekoliko minuta. Sve što je potrebno je da vas dvoje pričate i razmenite nežnosti.

Evo nekoliko jednostavnih, ali vrlo efikasnih saveta psihologa.

1. Uklonite svoje mobilne telefone ili ih stavite na silent režim

Zavisnost od društvenih mreža potiskuje oslobađanje oksitocina u vašem telu. A ovaj hormon je odgovoran za uspostavljanje emotivne veze i intimnosti sa partnerom. Psihoterapeut Carol Carey savetuje sledeće: tačno u 9 uveče isključite svoje telefone ili ih uklonite.

2. Zaboravite na posao

Kada ste u krevetu, pokušajte da zaboravite na posao i prestanite da proveravate svoj mejlove. Mnogo je bolje provesti ovo vreme zajedno i odmoriti se, kako biste sutra mogli biti produktivni na poslu. Razgovor u krevetu, takozvani pillow talk emotivno povezuje parove, pomaže im da zaborave na probleme i opušta ih. Izbegavajte da pričate o poslu, finansijskim problemima ili bilo čemu drugom što bi moglo da bude razlog za brigu.

3. Idite u krevet u isto vreme kada i vaš partner

Mnogi parovi se ne vide preko dana i imaju naviku da odlaze u krevet u različito vreme. Psiholog Curt Smith kaže da srećni parovi peru i zube zajedno i idu u krevet u isto vreme. Ova mala rutina pomaže da se održi topao i intiman partnerski odnos.

4. Držite se rutine

Rutina, koje se pridržavate svaki dan, će vam pomoći da bolje spavate. Dok budete pratili poznati raspored, vaš mozak će primiti signal da se približava vreme za spavanje i pripremi će vaše telo za san. Ako vaš partner i vi pratite zajedno istu rutinu,  to će učiniti vaš odnos boljim i čvršćim.

5. Vodite iskrene razgovore

Obratite pažnju kako se vaš partner oseća. Ne morate da mu nudite savete ili da se trudite da odmah pronađete rešenje problema. Ponekad jednostavno želimo samo da razgovaramo i osetimo podršku i razumevanje osobe do koje nam je stalo. Psiholog Ryan Howes predlaže da nekoliko minuta pre nego što utonemo u san kažemo nešto pozitivno jedno drugom. Ovaj mali ritual će nam pomoći da završimo dan sa pozitivnim osećanjem i učiniti da se osećamo bolje. Isto tako, ostavite sve probleme ispred vrata spavaće sobe. I recite svom partneru koliko ga volite.

6. Nemojte voditi žučne rasprave

Curt Smith nas podseća da ne započinjemo žučne rasprave pre odlaska u krevet. Svađa u krevetu nikad ne pomaže rešavanju problema. Povrh svega, teško je posle svađe zaspati  i sledećeg dana ćete se samo osećati depresivno.

7. Neka vaša spavaća soba bude zona bez dece

Prema psihologu Michaelu Viner-Davisu, možete da dozvolite vašoj deci da spavaju u vašem krevetu samo onda kada su bolesni. U svakoj drugoj situaciji, vaša spavaća soba bi trebalo da bide vaš privatni prostor. Morate imati svoj prostor, samo za partnera i vas.

8. Ne delite krevet sa kućnim ljubimcima

U istraživanju, sprovedeno na Univerzitetu Kanzas, se navodi da 63% ljudi koji spavaju sa kućnim ljubimcima ne dobijaju dovoljno sna. Vaš ljubimac se premešta i pomera tokom noći i na taj način često remeti vaš san. Pored toga, boravak kućnog ljubimca u krevetu krši „pravilo broj 2“.

9. Nemojte piti alkohol i ne pušite pre odlaska u krevet

Mnogi parovi, kako bi se opustili, vole da popiju po čašu vina pre nego što odu u krevet. Međutim, dok vaše telo vari alkohol, REM faza vašeg sna, u kojoj se mozak obnavlja i odmara, biva kraća. To će uticati na vas, da se ujutro, po buđenju, osetite umorno, neskoncentrisano i razdraženo. Posle alkohola je i veća verovatnoća da ćete hrkati, a nikotin u cigaretama izaziva nesanicu.

 

10. Izmasirajte jedno drugo

Stručnjaci iz američke Nacionalne fondacije za san potvrđuju da lagana i opuštajuća masaža pre spavanja smanjuje anksioznost, poboljšava kvalitet sna i zbližava parove.

11. Ne zaboravite zagrljaj i poljubac

Nemojte zaboraviti da poljubite svog partnera pre nego što odete na spavanje, kao i da nekoliko minuta razmenjujete nežnosti.  Ova praksa se pokazala kao vrlo opuštajuća, a usput, izaziva i pozitivna osećanja. Psiholozi su uvereni da je znak da vaša veza nije u problemu ako tonete u san zagrljeni.

I još nešto

Ukoliko patite od nesanice, pokušajte da unesete nekoliko promena u svoj život.

  • Nemojte piti kafu posle 12h pre podne
  • Probudite se ranije
  • Nemojte jesti pre spavanja
  • Kupite sebi posteljinu u kojoj ćete uživati, jer vam to može pomoći da zaspite brže
  • Nemojte spavati popodne
  • Ostavite sve elektronske uređaje van sobe
  • Redovno provetravajte vašu spavaću sobu
  • Uživajte u toploj kupki pre odlaska u krevet
  • Pokušajte da ne radite posle 9h uveče
  • Nemojte pre spavanja piti previše vode

Izvor: Brightside.me

Oznake: , , , , ,
Prethodni članak Sledeći članak
14 podela